Leven in vrijheid lijkt voor ons heel gewoon, maar heeft ontzettend veel gekost. Dit jaar gedenken wij eveneens 80 jaar Bevrijding. Iets om echt even bij stil te staan. We merken nu dat het niet vanzelfsprekend is, zelfs nu niet in Europa en elders in de wereld. Daarom herdenken wij.
Op zondag 4 mei om 19.00 uur is in de Petrus Donderskerk de jaarlijkse Dodenherdenking. In deze bijeenkomst worden alle doden herdacht, die in de wijken Groeseind, Hoefstraat, Loven en Besterd zijn gevallen in, en ten gevolge van, de oorlogsjaren 1940-1945.
Hun namen worden met respect genoemd.
Voorgangers van locatie de Vlaspit leiden deze herdenkingsviering en koor Cantiqua verleent haar medewerking. Vanuit de kerk gaan we naar het Sint Willebrordplein terwijl de klokken zullen luiden. Bij het monument van René Klessens worden dan bloemen gelegd. Dit monument is geplaatst op initiatief van een werkgroep voor alle slachtoffers van oorlog en geweld. René Klessens is één van de jongste slachtoffers van het oorlogsgeweld in Tilburg. We sluiten aan bij de Nationale Dodenherdenking met het signaal “last post” en houden twee minuten stilte, gevolgd door het zingen van het Wilhelmus.
U mag zelf bloemen meebrengen om bij het monument te leggen. Iedereen, van alle locaties, is van harte uitgenodigd. Na afloop is er koffie/thee in het parochiecentrum in de Enschotsestraat.





